Informacje o Nas, naszych problemach i radościach
środa, 31 grudnia 2014

Jestem na blogspot

Dziwnie, nie mogę podać konkretnego linka, więc proszę wpisać po prostu swiat gluchych :)

Zapraszam i z góry przepraszam za strzępiony język - 4 lata przerwy to nie byle co :)

11:22, w-swiecie-gluchych
Link Komentarze (2) »
piątek, 04 listopada 2011

Obejrzyjcie filmik:

(Oczywiście, to jakiś Amerykanin mówi, i dlatego mówi o ASL - amerykańskim języku migowym)

Jeśli chodzi o nas, Polaków, mówimy o PJM - polskim języku migowym. NIE SJM. 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

I ostrzegam - już zapanowała swoista "moda" na PJM, na kursy PJM, na słowniki (!!!) PJM, które są opatrzone wręcz krzykliwą nazwą... jaką?

PJM

Tymczasem - to będzie NADAL kurs SJM, słownik SJM!!!!!

I to mnie okropnie wkurwia!

Dojenie ludzi dla czystego zysku, oszukiwanie ludzi wrażliwych, którzy chcą sie nauczyć porozumiewać z Głuchymi, wyzyskiwanie wszelkich dotacji, KRADZIEŻ nazwy naszego języka!!!!

A o którym kursie mówie, a o którym słowniku mówię?

O tym, który jest prowadzony i który powstał w południowo wschodniej Polski.

Niedawno reklamowali się na wywiadach.

Wiecie?

No to uważajcie, drodzy Rodzice, drodzy (przyszli) lekarze, policjanci, strażacy, urzędnicy... Uważajcie, nie dajcie się złowić.

Jakaś rada? W większym mieście są szkoły dla Głuchych - weźcie jakiegoś dzieciaka, co tak mocno macha rękami, poproście go o pomoc. W oddziałach PZG (w większej ilości miast) i ich kołach mało jest w biurach takich czystych dusz, dlatego najwyżej do świetlic idźcie i poproś o pomoc staruszki machające tak wyraźnie ;))

 Poprosić albo o prywatne rozmowy w celu dokształcania się albo o weryfikację takich kursów, prowadzących i tak dalej x;)

06:54, w-swiecie-gluchych , Komunikacja
Link Komentarze (17) »
wtorek, 25 października 2011

I oczywiście zapomnijcie o trzymaniu kciuka za...

egzamin na SJM!

Ludzie już coraz większą mają świadomość, że JEST różnica między SJM i PJM. Wiedzą, że GŁUSI używają PJM. Że GÓWNIANA będzie komunikacja między użytkownikiem SJM a użytkownikiem PJM. BO WTEDY jedna strona musi się dostosować do drugiej. Tutaj nie będę liczyć, kto częściej się dostosowuje. 

A JEDNAK piszą do mnie, do innych Głuchych "Trzymajta kciuki, idę na egzamin z SJM, hurra"

Z czego się cieszycie?

Bo papierek? Bo surdopedagogika? Jesu!

I tak oto toczy się koło... przychodzi nowiutki nauczyciel, pełen zapału, chętny uczyć (NAUCZAĆ) dzieci głuche, GŁuchych, Głuche, Głuchych rodziców. I kurwa... pieprzy do nich w SJM, i potem się dziwi, że dzieci nic nie rozumieją. Co, dzieci takie głupie... takie niereformowalne? Och, och. Taa.. zwalają winę na dzieci, na rodziców, którzy źle je przygotowali, na wszystkich dookoła, a nie NA SIEBIE. Na to, że polegał na SJM (bo przecież i tak mnie rozumieją moi znajomi! bo oni się cieszą, że migam!)

No no, dużo ludzi (ja teŻ) się cieszy, że słyszący się uczą migać. Wrażenie mam wtedy, że im ZALEŻY, że chcą do nas się przyłączyć. I wtedy, aby im pomóc, mówię o SJM i PJM. I tu się ujawniają motywy/motywacje nauki SJM. Och. Jak się dowiaduję, że uczą się SJM, żeby potem uczyć dzieci, i nawet kręcą klipy na YT z piosenkami, tekstami, opowiadaniami, wiecznie w SJM... naprawdę, ręce opadają... Śmiałam się dawniej z głupoty takich ludzi, którzy nic nie wiedzą. A teraz strach mnie bierze, tak dużo dużo dużo tych ludzi, tych klipów, tych opinii... Zalewają nas!!! Topią!!!

Aaaa, oczywiście, oczywiście, mnóstwo jest osób z wadą narzadu słuchu, którzy rozumieją, stosują (i nawet, o matko, LUBIĄ) SJM. Jednak naprawdę się staram powstrzymać od oceny - dlaczego tak? Staram się nie pisać "przeprali im mózgi, że SJM cudowny, bo lepszy, bo nauczy głuchych gramatyki polskiej, i tak dalej". Czy chociaż ktoś, jedna osoba niech będzie, znalazł i przedstawił WYNIKI BADAŃ nad skutecznością SJM w nauczaniu GŁuchych?

Nie.. Nie będę gratulować, nie będę trzymać kciuki... za pójście na kurs, za zdanie egzaminu, za nauczenie się SJM. NIGDY. Wstyd mi, że wcześniej byłam miła...

Efekty są porażające. Głusi są głupsi, bo nie rozumieli nauczycieli, którzy migali SJM. Nie rozumieli więc i lekcji. W lepszej sytuacji są ludzie z internatu, bo pani wychowawczyni im wytłumaczy. Ale!! Z katalogu szkół (4 kroki, idźcie tam, i se obejrzyjcie) wynika, że w niektórych szkołach w internatach wychowawczyni wręcz za nich piszą prace domowe! I głusi robią się jeszcze głupsi. I robią się cwaniakowaci "Proszę pani, pani mi zrobi to i to, bo ja biedny głuchy nie rozumiem"

Nie wiem, chyba jednak był lepszy oralizm? Przynajmniej nie pieprzył w naszym języku?!

A tak, to ja teraz niestety migam hybrydą. Rozumiem wszystko - od SJM przez hybrydy po PJM. Kurde, czczę wręcz osoby, które migają PJM a rozumieją polski (bogami są dla mnie ci, którzy oprócz stosowania pięknego PJM znają/piszą perfekt polski)

Moja córka jest głucha, i na 100% nie poślę jej tam, gdzie jest przewaga nauczycieli z SJM. Oralistów. Czy do szkoły integracyjnej (mieszanina niepełnosprawnych) - NEVER (co innego, jak chodzi o integracyjną -> CODA z głuchymi).  

21:01, w-swiecie-gluchych , Moje sprawy..
Link Komentarze (15) »

Nowy-stary.

Glusi.pl

Wejdźcie i się rozejrzyjcie ;)

Szukają tam grafika, i tłumaczy z PJM na pl i odwrotnie, no i tekściarzy...

15:50, w-swiecie-gluchych
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 04 października 2011
środa, 21 września 2011

BEDE TAM!

09:04, w-swiecie-gluchych
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 13 września 2011

ZRobił się już szum.

Akurat mniej więcej w okresie, jak prezio podpisywał nam ustawę o migowym.

Szczegóły?

Tutaj jest wyszczególnione linki do portali gazet z artykułem x:)

 

Mnie akurat sprawa nie dotyczy, bo nie mam prawa jazdy i nie zamierzam już go robić. Ale rozumiem, taka potworna dyskryminacja, że głowa mała. I to taka bezmyślna, już nawet firmy ubezpieczeniowe wiedzą co robią, dając głuchym duże zniżki za wieloletnie jazdy bezwypadkowe. Ale rząd? Ale ministerstwo? Z kim w ogóle konsultowało się? Ze Skarżyńskim???

16:17, w-swiecie-gluchych
Link Komentarze (2) »
sobota, 30 lipca 2011

Ustawa o migowym w Senacie!

Szczegóły

21:28, w-swiecie-gluchych , O Głuchych
Link Dodaj komentarz »
piątek, 15 kwietnia 2011

12:31, w-swiecie-gluchych
Link Komentarze (2) »
czwartek, 14 kwietnia 2011

Hehe, jak sobie podczytuję, chichrając, tą stronkę, to przyszły mi dwie myśli (tak, tylko dwie, bo idę spać):

1. Mała nigdy mi nie narobi wiochy tekstami, bo tylko ja, i inni migający ją zrozumieją (chociaż tak naprawdę, często się zdarza, że tylko ja rozumiem, co Mała miga x;P)

2. Ludzie naprawdę nie potrafią uważać na to, co mówią przy dziecku. Ja to mam komfort, że nie kłamię, i niczego nie udaję, więc nie będę się bała, że Mała zdradzi jakieś kłamstwo. Do tego, żeby mnie rozumieć(odebrać) trzeba na moje ręce patrzeć, a jak ja migam do kogoś ponad głową Małej, to ona za nic tego nie wyłapie.

Plusy są x:)

Dobranoc.

21:49, w-swiecie-gluchych , Moje sprawy..
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 18

[Księga gości]

statystyka Serial internetowy dla głuchych ZOBACZYĆ CISZĘ
=\